onsdag den 13. august 2008

'Hvor regnbuer ender' af Cecelia Ahern


Det var faktisk meningen, at jeg skulle have læst ’PS: Jeg elsker dig’ af sammen forfatter, men den var udlånt. Til gengæld var ’Hvor regnbuer ender’ hjemme, så den lånte jeg i stedet for. Hvis forfatterens andre bøger er ligeså gode, så har jeg noget at se frem til.

Alex og Rosie møder hinanden, da de er fem år gamle. De sidder ved siden af hinanden i skolen på trods af, at Miss Kæmpenæse Stinkånde Casey forsøger at holde dem adskilt og sender ugentlige breve hjem til forældrene om at de igen er indkaldt til samtale på skolen.

De har et meget tæt venskab og selv det at Alex flytter til Boston hindre dem ikke i, de efterfølgende år at blive ved med at skrive til hinanden. Denne korrespondance består primært af e-mails, chat og breve. De skriver ikke kun til hinanden men også til deres venner og familie og fortæller om deres liv og de begivenheder der sker.

Det er en rigtigt god bog med en del sjove hændelser undervejs hvor jeg ikke kunne lade være med at grine. Der er bl.a. en situation med dansetimer i salsa som udløser en bus situation med en rullestolsrampe. Første gang at der bliver logget på i de Lykkelige Fraskilte Dubliners Internet Chatroom var jeg altså også flad af grin.

Jeg havde det rigtigt fornøjeligt da jeg læste bogen og den kan stærkt anbefales til en dag med hygge og en varm kop te.

Ingen kommentarer: