mandag den 26. april 2010

'Cocktailklubben' af Malene Dietz


Chick Lit når det er bedst. Faldt Dietz's første roman 'Duften af Kaffe' i god jord, vil denne helt sikkert også gøre det. Cecilie er lægestuderende og falder efter en lidt tam nytårsaften i snak med Christoffer på Odense Hovedbanegård, hvorefter de sammen tager til Kbh. Cecilie bliver en del af Cocktailklubben, som er bartendere til enhver event -og lidt andet. Men ikke alting er lyserødt, for hvorfor er Natalie ikke længere tilknyttet Klubben og hvorfor så pludseligt? Og hvorfor må man man ikke nævne hende? Man får sig nogle billige grin hen ad vejen, da hovedpersonen Cecilie er en klon af Bridget Jones. Det går altid galt for hende; eksempelvis da hun tropper op i isbjørnekostume i stedet for alfekostume. Jeg læste 'Cocktailklubben' på en aften, så det er ren underholdningslitteratur, men jeg hyggede mig. Læs den og bliv glad.

2 kommentarer:

Karen sagde ...

Jeg blev så skidesur over at sådan noget lort bliver offentliggjort. Det er den ringeste bog ever, Sød uspoleret provinspige kommer til ond storby og bliver spoleret. Totalt tumpebog, enhver sammenligning med andre bøger er en fornærmelse.

Unknown sagde ...

Hej Malene. Jeg syntes vældig godt om din bog. Den fortæller det som man ikke tror er rigtigt.At studerende søger dette til hjælp til at forsøde livet sker det nok også andre steder i hele verden.Men vi er nok sjokeret over at det sker i "lille" Danmark. Kærlig hilsen Annett C W